Byla Bella ∞
 wordMOST wednesday : cina
Tuesday, April 10, 2012 | Tuesday, April 10, 2012 | 0 comments

hari ni hari RABU, so aku tukar jadik wordMOST wednesday.
bukan wordLESS wednesday.
sebab aku tengah menyirap ngan cina nih.
tadi aku keluar ngan roomate aku, pegi ayer itam.
ada pasar lambak la kate kan..
cekau baju satu.
tu lain citer la kan, kiteorang pergi kejap je.
roomate aku tak sehat.

balik je naik bas causeway link.
dari ayer itam ke kktm.
ade pakcik ni pakai kopiah naik.
aku perasan cina bos besa punye bas tu tengok macam tak puas hati kat pakcik tuh,
pakcik tuh kesian aku tengok.
yekla da tua kan..
nak tolong, tapi takut orang pikir aku ni berlakon.
haishhh tu la manusia kan.
ada je iri hati.
k, tu bukan topik sebenar.
cina tu pandang tak puas hati pastu dia ngomel ape ntah.
nak je aku sepak2 muka dia.
nasib baik badan kau besa.
kalau tak, lunyai kau kat situ.

pakcik tu masuk je, belom bayar lagi.
then pakcik tu duduk dulu kuar kan duit baru bayar.
beg yang pakcik tu bawak terkena kat suar cina tu sikit,
pastu cina tu lap suar dia bukan main lagi.
macam najis mukhalazohh terkena kat suar dia.
eyy, nyirap pulak aku tengok.
nak je aku tolong gesekk kan kat jalan tar suar dia tuh.
bukan jijik sangat.
pastu cina tu borak2 ngan driver.
dia cakap,
"ada olang tua *dia tunjuk pakcik tu* bau busuk sangat ma, saya tak bole tahan (dia bukan maksudkan pakcik tu yang busuk, dia citer pengalaman dia jumpa pakcik melayu macam tu) "
pastu dia citer lagi, ntah sape ntah dia cakap busuk.

eyyy uncle, u ingat u banyak wangi ka ? perangai u macam longkang ma..ada hati ngutok bangsa kami.
kata satu malaysia..satu hati, satu jiwa..

geram pulak aku ngan cina tu.
agak2 la derr nak ngutok tu.
depan orang melayu pulak tu.

bye~