Byla Bella ∞
 without him c:
Saturday, April 7, 2012 | Saturday, April 07, 2012 | 0 comments
kekadang aku terfikir,
sampai mana kehidupan orang berkapel nih ?
ada sampai ke jinjang pelamin ke ?
kalau ke jinjang pelamin, syukur Alhamdulillah lah.
kalau yang tak sampai ke jinjang pelamin, camne pulak tu kan ?
mesti frust gile2 punya.
same with me.
bercinta macam ape, duit semua keluar.
but, aku consider duit keluar tu sume just for sedekah la..
aku bukan fobia, but this happened make me more matured and thinks widely.
more advantages when this happened to me.
everyone ask me,
"dengan siapa sekarang"
jawapan aku.
" no one :) "
ibu pon ada tanya benda same.
" sape marka awak sekarang ? asyik mesej2 je sekarang ni "
" mane ade sape2 la bu.. mesej ngan kawan jek. "
" nanti da belajar betol kat UTHM baru carik yang baru. abang2 aeronotik ke "
" haha, boleh2.. "

bila aku duduk2, fikirkan something,
mesti aku terfikir, nak terima ke tak orang tu.
ape advantage kalau aku kapel dengan dia ?
so, better aku kawan dulu.
belum tentu dia sama kelas ngan aku.
boleh jadi dia kelas lain, and aku kelas lain.
dia boleh carik orang baru.
and aku pon boleh jumpa better than him.
sekarang ni je duduk sekelas, bole la cakap "aku setia"
but, who's know kan ?
everything can change la sayangg.
mula2 memang baik je, but at last ?
haaa, Tuhan je yang tahu.
so, conclusion nya, aku taknak terima siapa2 dalam hidup aku sekarang.
kadang2 rasa cemburu ngan orang kapel ni pon ada,
but aku fikir positively,
suatu hari nanti akan ada yang lebih baik.
INSYA-ALLAH.
just sabar je.
aku sekarang ni pon happy dengan hidup aku.
open new book.
happy dengan family, kawan.
enjoy myself without BOYFRIEND.
seriously, happy gile.
aku tak perlu fikirkan lagi pasal LELAKI.
lelaki sekarang susah nak jumpa yang betol2 setia.
caring, peramah, kaki masjid/surau.
tak guna ayat2 yang ehem2..
bangga gila kot dapat laki macam tu.
aku belajar kat UTHM ni, aku dah boleh kenal macam2 lelaki.
dari segi perangai.
jangan percayakan muka je baik, tapi hati kita tak tahu,
sebelum nak terima sape2 tu, kena la selidik dulu.

dalam masa sama, aku belajar kat UTHM ni,
aku da belajar macam mencari kawan, and adab2 dengan kawan.
kita tak boleh kawan ikut perangai kita,
kena la bersabar.
setiap orang ada salah sendiri.
tak ada siapa yang perfect,
so dont blame the other person.
kita jaga hati kawan, jangan ikut hati sendiri.
kalau kawan pijak kepala kita atas kebaikan kita,
nasihatkan dia.
bila terjadi persalafahaman, orang utama aku carik,
adalah akak aku.
kalau dia busy, aku carik member aku.
diorang sangat memahami aku.
sekarang aku baru perasan
member masa sekolah
adalah member yang paling baik.
yang kenal kita, and kita kenal.
sebab diorang paling lama kita kenal.
aku rasa tak ada diorang, masalah aku tak boleh selesai.
bergelumang dengan air mata je.

selalu2 berdoa, supaya kita disenangi orang ramai, bukan dibenci.
aku sekarang ni tengah muhasabah diri.
banyak dosa aku dah buat.
:'c

bye~
salam ~