Byla Bella ∞
 aku romantik ??
Wednesday, December 7, 2011 | Wednesday, December 07, 2011 | 0 comments
assalamualaikum n sawadikarpppp...hoho

kali ni aku nak cakap sikit pasal jiwang2 ni la..aku pon bukan suke sgt.. tapi lumrah la kan wanita mendambakan kasih sayang daripada kaum adam. ye tak? huh, da makin serius pulak tajuk aku kali ni..
tapi kaum adam yang betol2 mempunyai nilai integriti yang tinggi la..bukan yang jenis playboy, kaki perempuan, kaki arak, kaki judi, kaki perempuan, mata keranjang n sewaktunye lah..
contoh ayat laki selalu gune nak cairkan hati gegirl kat luar..

girl; u tengah buat ape?
boy; tengah tengok bintang. cantik bintang malam ni..tengok bintang ni teringat kat u..bintang ni secantik u.

aku tak tawu la tu ikhlaske tak kan..haha tapi comfirm la perempuan tu tersengih2 24 jam tanpa henti kan..mane tak nye, laki tu da puji dia..umpama bintang pulak tu. kejap ! kalau aku jadik perempuan tu la kan, aku marah balik. sebab nya dia bezakan aku dengan bintang.mane taknye, bayang kan bintang tu ade mate aku, hidung aku, bibir aku..tapi bentuk muke bintang. kan tak huduh tu..(huduh la mksudnye) haha..sakai !

boy; i tak bole hidup tanpa u, sebab nya u la jantung i.

hahaha ! kalau aku dengar sape2 cakap kat aku cam ni,memang aku gelak 27 jam tanpa rehat. haduihhh..agak memang jantung dia bentuk manusia ea? so sweeeetttttt ! kalau camtu la, aku nak jantung aku rupa johnny depp. tak ke tiap hari kalau bole aku nak scan je jantung aku ni, nak tengok johnny depp kat dalam badan aku ni. sian johnny depp aku nanti, duk ngepam darah je setiap mase. cakap pasal ngepam darah ni kan,maksud ayat laki tu, pompuan yang dia anggap jantung tu la kan, kuli dia la..yek la, jantung tu kije dia ngepam darah ke seluruh badan. aku nasihat kan la kepada beboy n gegirl, nak cakap tu biaq pakai akaiiii...bukan pakai kepala siku bila nak habaq papa..

nanti bile kite da kahwin nanti, u nak apa i bole kasi. kereta ape u nak? bmw? ferlori? sume bole aje !

huh! ta ya pa wau (tipu) je tu.. ibu aku cakap laki ni jangan duk caya sangat kata2 diorang, mase kenal ngan mase kawen lain gile..bagai pokok betik ngan pokok durian..kan laen tu kan? kalau laki baca aku nye post ni, mesti diorang cakap "aku tak,aku lain sikit..tu sume karut la.."
tak caye? hang pi sana tanya mak hang. comfirm mak hang cakap post teman ni betol punya..

then, apabila korang bace post ni,mseti korang ingat aku ni jenis tak romantik. ye x?
nehi ! nehi ! nehi ! itu sume salah ! aku ni jenis romantik bukan kat ayat n kata2..tapi aku ni jenis romantik ala silent gitu..
aku ni jenis tak menunjuk..tapi aku suke buat dalam diam.
CONTOH ! aku letak wallpaper gerak2 gamba family aku ke. letak gamba dalam wallet n macam2 la..aku suke naek moto jaguh same2..rase cam sweettt, haha..kalau nak naek kete, nek yang tak ada bumbung nye..kan romantik tu..kalau bab kate2 ni, aku jenis segan nak luahkan depan2.dalam mesej tu pon ikutkan aku segan. ntah pehal aku pon tak tawu. pelik aku ni..orang yang kenal aku lame je yang paham n kenal perangai sebenar aku.
sebab tu la kalau aku kehilangan orang yang aku sayang, aku akan sedih gile2..tak de sape paham perasaan aku time aku sedih tu. pujuk la camne pon, aku tetap jugak sedih.
CONTOH ! mase arwah tok abah meninggal, mule2 aku diam je, tak rase sedih sangat. bile aku tengok tok abah di kapankan, n imam cakap "sape2 nak cium jenazah bole dilakukan sekarang untuk kali terakhir" terus menangis aku time tu. hmm..tibe2 terindu kat arwah tok abah. :(
tok abah the best tw..bile aku nak balik dari sekolah, kalau ayah lambat, aku teros call tok abah. tak sampai 5minit dia da datang ngan kete lame dia..masuk je dalam kete, aku bukak tingkap luas2, then kuar kan kepala..tok bah bukan men bising "masok kan kepala tu, kang tersangkut pulak". bile da sampai uma, aku tak tutup tingkap balik. tok bah jugak yang tutup kan..hee ~ degil aku ni.
teringat pulak mase tok bah beli kete baru. kete dia ofcoz la versi lame nye. da tu je kete yang dia suka..mase tadika, belom mase tamat sekola lagi, tok bah da sampai. aku tanye "mane kete letak?" jap lagi dia tunjuk, tuuu haaaa.. lahhhh ! kete baru ke. jap lagi tok bah tanya, "best tak kete baru?" best2..aku loncat2 kat belakang..haha da macam terjal lak aku. lantakkkkk ! haha

tu salah satu contoh la..contoh lain aku tak nak citer ! rahsia..bia jela, perasaan tu aku simpan je..sekarang ni pon masih terpikir sikit..a bit sad la..hmmm
da2, forget it..
mak aku cakap, "saba jela byla.."
ade lagi dia cakap, tapi aku tak nak citer..haha wekkkkk :b
maybe ade la kot hikmah sume ni..aku je tak nampak hikmah nye ape..

ok, sekarang ni aku kat kampung. baru habis mengecat..naseb tak bape penat sangat, sebab layan lagu sekali la. tapi aku segan gile ! mane tak nye, orang lalu lalang kat rumah tu. sekejap posmen la, orang telekom la, jiran sane sini datang. aku wat muke tebal. konon orang sini la kate kan..haha
lepas balik kampung, aku pergi melaka pulak. buat ape???haaa, ada la..
len kali aku post lain pulak..

petang kang aku nak merayap ! tu suda semestinye..now, aku nak makan n tido..orang penat berkeje la kate kan..haha

chiawwwww ! bye2