Byla Bella ∞
 cuti KAMI ;)
Sunday, December 11, 2011 | Sunday, December 11, 2011 | 0 comments
Assalamualaikum n sawadikarp...

cehh mentang2 kat perak sekarang, kuar bahasa siam..

kembali nya aku kat perak ni ada urusan penting. penting gegile..
ada orang datang minang aku. katanya orang perak. aku pon layannn jek la..
dan korang pon layannnn je la aku tipu ni..hahaha

okeh, ni kami tiga beradik sepakat dress up camni..ala2 princess gitu..haha
princess ke?? layaannnnn...tertinggal lak adek ku yang si tembam sorang. sebab dia tak dress up camni. gile dia nak dress up camni, ternganga sume manusia, sebabnya dia tuh laki..ngeh3

then after 12hours dalam kete sampai la uma opah.
sunggoh selesa pastu..

hari seterusnya, bermula lah jasa empat tulang kerat aku, iaitu tolong kemas uma..
haissshhhh..

tengokkkkk ! ade ke anak gadis johor di suruh buat kije ini. tidak patot, tidak patot, tidak patot.
but it's oke, aku tak kesah pon sebenarnya. haha, and i like dis job. dari pagi sampai la ke tengah hari aku duk pulun pagar ni. akhirnya berkilat n cantik jua..
sepanjang aku buat kije ni, banyak dugaan datang. haha
sekejap orang telekom datang, kejap lagi jiran datang. then posmen pulak..
aku pon belagak macam orang sini. cakap bahasa perak sikit. tapi ayat aku tunggang langgang. naseb baik diorang tak cakap ayat yang payah2..kang tak masal2 terkebil kebil aku nak jawab ape. haha..
bile hampir nak beres, paksu aku cakap
"haaa ! pasni pokok tu pulak.."
aku pusing je tengok pokok tu, abah dia besa gile !
naseb baik lurus bendul aku tak lama sangat. kalau tak da merah pokok tu aku cat. haha

tomorrow nye, aku lupe aku wat kije ape. haha

oke, next day pulak sabtu..badan aku memang sengal2 gile..saket gile badan nie..
maybe sebab terlampau rajin sangat kot..haha *perasan*

time nih aku baru balik dari sik, kedah..bahagian pengantin perempuan also known as bini pakjang. haha..
time nih memang aku tak ikut tema langsung. lantakkk lah. aku wat tema sendiri, serba pink gitu..haha
yang tepi aku tu, shaza sepupu aku..antara sepupu2 aku yang lain2, yang ni paling aku sayang.
sebabnya, dia satu2 nya gegirl dalam adik beradik dia. one more, dia ala ala gadis kampung yang lemah lembut.
kalau besar nanti dia comfem ayu gile. tapi time ni muka dia pucat.
ciannnnnn sayang intan payung aku ni. dia pening kot sebab jalan jauh..

malam tu pulak ada marhaban n khatam al-Quran. diorang sume tengah bertungkus lumus kemas2, aku pulak tido awal..sumpah! penat gile..macam aku pulak yang buat kije..haha, lantak !

keesokan hari nya.. saat yang dinanti2 kan..uma opah pulak kenduri kahwin.
memang kami gile busy punye..aku tak berapa nak busy sangatla..
juz busy iron baju pengantin je..kah3
kire busy la jugak tu kannnn..

kami adik beradik yang perempuan telah ditetapkan baju.
diorang cakap kami ni zebra johor..haha, dulikkk..
yang penting baju tu nak tunjukkan cucu makngah miah n pak lang jie dari johor.
aku dengar2 orang bisik,
" baju sedondon ni mesti adik beradik.."
rupa2 nya kami ni jadik perhatian umum..haha, femes sebentar..

perasan tak ade inai kat tangan aku tu.
haa! tu aku pakai ngan sepupu aku yang aku tayangkan kat atas tu.
aku pakai kat jari kelingking je.
kang kalau aku pakai sume jari, diorang ingat aku yang kahwin.
tak masal masal aku pulak dikompang nye..

aku nak cter seterusnya, tapi malas nak me'repeat' balik ceciter tu. sebab banyak dah lupe. haha
fikiran aku ni jangka tak berapa panjang.
kite skip la ye..
terus ke citer masa nak balik segamat.
sebelom tu kami singgah kat seri iskandar, ipoh nak melawat my brader..
then, carik hotel nak tidor untuk satu malam..
berjam jam jugak la ayah aku carik hotel.
kalau bole dye nak ade parking yang pengawal jage tu or carik homestay.
taste tinggi jugak ayah aku ni, haha..
sebab tu la dye tak nak hotel yang kedai nye, sebab parking tak ade insurans n takot kereta kena pecah lagi.
ok, dimanakah ini? haa, ni la kat hotel The Orient Star.
hotel ni setakat 3 bintang jek. tak mampu la nak duk hotel 5 bintang. *acehhh*
yang best nya hotel ni, ada kolam..haha
memang la setiap hotel ade kolam :p
belakang hotel ni pulak berhadapan dengan pantai.
tempat laluan bot pelbagai kaum dan bangse.
memang belambak bot ke hulu hilir, naik rimas aku.
kat pantai ni, tak ada sape2 yang lepak. so, aku ngan adik beradik aku selamber badak jek lepak sini. risau jugak aku kang budak2 ni lemas, aku gak yang bertanggungjawab nanti.

ni mase breakfast. juz makan keu tiaw plus telor rebus plus omellet plus roti hotdog.
fuh, tak buncet perot aku nanty.
aku makan kue tiaw sebenarnye terindu kat kue tiaw makcik kantin, haha..
kue tiaw dye tak same ngan makcik kantin nye, so aku tak ada selera and nyesal amik, kalau tak aku amik nasi lemak jek.
even kue tiaw dye top punye !

pas makan tu balik bilik kejap nak setting perot..haha, konyangg !
then pergi la pantai duk snap2 gambar.

after that lepak2 kat veranda, layan lagu sambil layan angin sepoi sepoi bahasa *acehhh kerek*

she's my younger sis. harap maklum ye..
bukan tu yang aku nak explain..
bilik kteorang memang betol2 berhadapan ngan pantai. sebab tu la nak layan lagu and perasaan aku duk sini sorang2. naseb baik kat sebelah bilik aku ni tak ade orang. bole la aku melalak nyanyi lagu. haha

then kiteorang pergi lumut nak bershopping. tempat ni best tuk shopping, haha..
tapi malang nye aku mampu beli brooch sajek. soooo sooo sooo sadddd ..
tapi memuaskan hati sebab brooch tu chantek..
dalam masa yang sama, aku takot mak aku marah sebab beli brooch lagi. aku ni memang pantang jumpe brooch chnatek, mesti nak beli..sebab tu la mak aku marah.
kali ni alasan aku
"brooch ni chantek kan bu? mane ade kat segamat."
then, aku pon "pakcik amik ni satu.."
haha, mood suke :)
pergi la pusing merata2..then beli sotong gule2 plus madu..so, sodappp..

time ni mmg aku a bit sad, sebab teringat aku penah kasi kat someone sotong bergulaguli ni, haha..
dah tinggal separuh baru aku teringat, haha..
nampak tak? nampak tak fikiran aku jangke panjang? haha
then sambung perjalanan pegi uma sewa brader aku.
after that, balik uma la..
da, malas nak naip panjang2..bye bye !

to akem; tgk ! aku tak sejahat yg qo sangke kan kan..
aku tulis jugak name kau..haha
siap letak link fb lagi..