Byla Bella ∞
 bile sekola bermula
Wednesday, January 4, 2012 | Wednesday, January 04, 2012 | 0 comments
assalamualaikumm...ha jawab jawab ! tak jawab dosa, kalau jawab sayang.. hehe

okeh, today empat haribulan januari tahun dua ribu dua belas. bermula lah budak kebudakan sekola.. aku pulak? duduk uma. tapi best pulak duk uma..hihi. aku beres kan kerja2 rumah. teringin nak rasa macam mana rasa mak aku kemas rumah dulu masa still housewife. now, she is working.. :)
kire aku ni macam pre-wedding cam tu.. *acehhhh. haha, aku nak bayang kan macam manalah aku dah kahwin nanti. kene kemas rumah la, masak lagi, nak kene pergi kerja. haiyooo, manyak penat woo.. so, conclusion nye, terima lah hakikat awak tu perempuan kene buat semua tu.
mula2 memang aku menyapu satu rumah ni, termasuk dapur kecuali jamban and bathroom. harap maklum ye, jangan lurus bendul sangat..:p
pastu bersihkan segala rumah2 si labah lelabah n perkampungan nye kat keliling rumah.
then, habuk penyibuk aku bersihkan guna bulu ayamas..
pastu sapu balik..haha, buang mase dan waktu kan? patotnya aku buang habuk dulu baru sapu.

ok then, stomach aku dah main drum..masak maggi dulu. pekena milo hot sorang2 berteman kan television yang chumel momel.
lepas dah puas melantak, sambung balik basuh baju. sebelom washing mechine siap, pegi basuh pinggan pulak. habes je tu, bukak komputer print gmbar member untuk diletakkan dalam diari 2012 :)


maaf lerr, gamba tak berapa nak chantek. tak pe, abaikan tu tak penting. yang penting ade le juge rupe nye keennn..haha.
kerja terakhir, aku iron baju kurung aku n setting kalau ada pape koyak ke kan.. baju tu aku nak guna tuk belajar nanti. ha ! lupe lupe..ade satu job lagi, aku masak nasi.
finally, finish jugak. tidur la gamaknya pastu. penat woo !
bangun dari tido, tengok jam da kul2. dua jam aku tido rupanya. mak aku pulak belom balik2 lagi. nak online, ayah aku pegi sorok kan nya. aku pon dengar jela lagu..

dalam kul 2.30 camtu mak aku pon balik. dia tak de pulak komen pape pasal rumah.
"ibu, ape macam rumah? ok tak?"
"kan bagus kalau awak duk uma ni sebulan"
hmm..nak suh aku kemas la tu. by the way, aku memang tak suka kemas rumah bila ada orang. sebab tu la, rumah bersepah bila time budak2 ni ada kat rumah. ngeh3..

petang tu pulak, aku lupa aku wat ape.
da la, tu je nak lalala~

bye..